10 „nejlepších“ modrých Ferrari

10 „nejlepších“ modrých Ferrari

Vytváření žebříčků je v dnešní době cool. Tenhle bude plný Ferrari. Těch modrých, které buď milujete, nebo nenávidíte. (Blbost… Ferrari vlastně nejde nenávidět, že jo?)


Hned ze startu vám zkazíme překvapení. Nejlepší jsou vlastně všechna. Tento článek nemá mít žádnou výpovědní hodnotu kromě toho, že modrá Ferrari jsou jaksi vzácnější než ta červená a žlutá (jaké to fádní barvy, ach).

Záměrně jsme vypustili číselné pořadí, protože by naprosto nedávalo smysl. Ze začátku jsme sice chtěli, ale na promyšlené seřazení od nejhoršího po nejlepší bylo potřeba asi tolik energie jako na znovuprovedení velkého třesku. (Stále se vzpamatováváme ze Silvestra, pozn. red.)

Jednorožci, dezertéři ze stáda, introverti, ony bíle lentilky v krabičce plné barev… Vyberte si jakoukoliv analogii chcete. Tady je naše desítka:

GTC4Lusso

Rodinné Ferrari. Ačkoliv toto pojmenování zní některým stále neuvěřitelně, po první generaci FF už tento koncept brali všichni vážně. Teď má navíc velice krkolomný název! Píše se dohromady, ale všichni vyslovují pouze tu druhou část. Říká se tomu výhra v životě, když máte auto s dvanactiválcem a dokážete v něm odvést celou rodinu či do něj nacpat horské kolo. Předchozí generaci měl i náš oblíbenec opičák Chris Harris. Samozřejmě v modrém laku. Beztak to pochytil od nás...

250 GTO

Každý ho má v paměti červené, možná s bílým kruhem pro číslo na dveřích. Co takhle v modré… s trochou žluté, hmm? Číslo „112“ pak budete volat v případě zástavy srdce některého z kolemjdoucích, protože na nadpozemskou krásu dokáže lidské tělo reagovat opravdu intenzivně. Legenda všech legend, rarita všech rarit. Musíme říkat něco víc?

Enzo

Oproti nynějšímu LaFerrari vypadá Enzo jako dinosaurus. V tomto případě modrý dinosaurus. Když chcete vidět desetiletý rozdíl ve vývoji hyperaut, nenajdete lepší srovnání. A nebojte, modré LaFerrari zde máme taky, jen pokračujte…

550 Maranello

Stále ho mám na poličce (v šedé metalíze) a často si říkám, že kdyby snad jednou zavítalo do mé garáže, určitě bude modré. Prostě mu sluší. Je to GT, nemusí do dáli křičet: „JSEM Z ITÁLIE A JMENUJI SE FERRARI!!!“ Motor V12 a 485 koní mu k tomu bohatě stačí.

308 GTB Michelotto

Dobrá, není úplně stoprocentně modré a celkovému vzezření dopomohly sponzorské barvy, ale na druhou stranu je úžasnější než všechny vozy v tomto seznamu. Protože zaprvé, je modré (z větší části), a zadruhé, je to rallyový speciál. Popravdě jedno z mála rallyových superaut, které se dokáže svou aurou rovnat dakarskému Porsche 959.

F430 Scuderia

Ve světle modré vypadá skoro až mírumilovně. Pro okruhově zaměřenou F430 jde o naprosto bizarní barvu karosérie. Hodňoučká ale nebude ani náhodou. Takový Sub-Zero z Mortal Kombat měl rovněž modrý overal a vždy to nakonec skončilo masakrem.

LaFerrari

Možná nadhodíte šílenější LaFerrari od Jamiroquaie v kermitově zelené, jenže J. K. je celebrita, a ty potřebují být svítivě vidět i třeba z vesmíru. Modrá „Tour de France“ tak bude více sedět introvertním typům.

458 Speciale

Ve své době nejlepším Ferrari s motorem uprostřed. Teda kromě toho nad ním. Tmavý lak mu navíc propůjčuje ještě více charisma mentálně narušeného člověka s nezvladatelnou agresí. Osobně? Nejlépe bez pruhů a s černými koly.

F40

Tmavý odstín modré „Blu Pozzi“ byl prý velice oblíbenou barvou Enza Ferrariho. Jak je ale známo, všechny kusy Ferrari F40 byly standardně lakovány velmi tenkou vrstvou červené. Vskutku tak tenkou, až bylo vidět kevlarová vlákna karosérie. Není tedy divu, že někdo vzal spravedlnost (lakovací pistoli) do svých rukou a chtěl uctít památku mistra jeho nejoblíbenější barvou.

Testarossa

Většina lidí chce klasickou červenou (ohrané), žlutou (lehce vybočíte ze stáda), nebo bílou (všichni známe Miami Vice, nesnažte se být originální!). Modrou Testarossu nepotkáte nikde a pokud jste ji někde potkali, ozvěte se nám, zoufale vám závidíme a chceme vám tento zážitek ukrást z paměti.

F12tdf

Ale počkat, tohle už je 11. Ferrari v pořadí. Nevadí, je vám to ukradené stejně jako nám... Pokud nemáte pár měděných koulí, po dlouhé době jde prý o Ferrari, které je docela obtížné řídit a ovládat na limitu. Pro nás je to vcelku nepodstatná informace. My bychom se určitě zabili i v základní Californii. Modrá pak jen lehce ubírá na jedovatosti pekelnější verze F12.

To bychom měli…

Kde jsou teď ta zelená?

Použité foto: carmagazine.co.uk, extravaganzi.com, sssupersports.com, pistonheads.com, autocar.co.uk, Sebastien Cosse Flickr, Chris Wevers, Aimery Dutheil Flickr 

Daniel Fuglevič
Facebook
Instagram